Het BID Bestuur

De Belangenvereniging voor Jazz, wereld- en improvisatiemuziek Den Haag is opgericht in oktober 2020. De statuten treft u hier aan (in pdf)

Het bestuur per 1 januari 2023:
Voorzitter: Ben van den Dungen
Secretaris: Remco Hofman
Penningmeester: Han van den Bogaerde
Bestuurslid: Ellister van der Molen
Bestuurslid: Simon Rigter
Bestuurslid: Robert Koemans

Ben van den Dungen, Voorzitter

Ben van den Dungen, jazzsaxofonist die cum laude afstudeerde aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag in 1988. Zijn passie voor jazz bracht hem naar over de hele wereld. Hij heeft meer dan 5500 concerten gegeven in 70 landen en maakte deel uit van invloedrijke groepen zoals Nueva Manteca en Tango Extremo. Naast zijn uitvoerende carrière is hij een toegewijde muziekdocent en componist, met meer dan 80 composities op zijn naam. Ben van den Dungen heeft een blijvende invloed gehad op de Nederlandse en internationale muziekscene als muzikant, leraar, en componist. Hij is o.a. voorzitter van het bestuur Podium De Nieuw Kamer en Belangenvereniging BID.

Remco Hofman, Secretaris

Remco is autodidact pianist en begon met optreden in 1979. Vele optredens volgden de afgelopen 45 jaar op recepties,  feesten en partijen, maar ook als barpianist in vele hotels, cafés en restaurants. Via het combo van de stedelijke muziekschool in den Haag heeft hij 3 jaar achter elkaar opgetreden op het North Sea Jazz Festival (1984, 1985 en 1986). De afgelopen 20 jaar is hij organisator van jazz-sessies geweest op meerdere locaties in Den Haag. In de loop der jaren heeft Remco 32 CD’s opgenomen in vele bezettingen en zo’n 4000 optredens gedaan. Momenteel is hij o.a. betrokken bij Podium de Nieuwe Kamer en als secretaris actief bij de Belangenvereniging BID.

Han van den Bogaerde, Penningmeester

Han is zelf geen muzikant, maar wel een fervent luisteraar naar Jazz en probeer heel veel live uitvoeringen in Den Haag te bezoeken. Vooral de vele jonge sublieme internationale artiesten van het Koninklijk Conservatorium vindt hij een welkome aanvulling van de hele Jazz scene van Den Haag. Vanwege zijn organisatietalent en zijn grote netwerk binnen de Nederlandse musici doet hij o.a. de productieorganisatie bij Podium de Nieuwe Kamer en is hij penningmeester bij de Belangenvereniging BID.

Ellister van der Molen, Algemeen bestuurslid

Ellister studeerde als trompettist af aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag in 2000. Al op jonge leeftijd aangemoedigd om carrière te maken in de muziek. Ze volgde de afdeling Jong Talent van het Koninklijk Conservatorium in Den Haag en won diverse prijzen op klassieke muziekconcoursen. Ze heeft gewerkt als freelance muzikant en speelde in een verscheidenheid aan muziekstijlen. Opgegroeid omringd door jazzmuziek, was de overstap naar jazz geen grote stap. Als jazzstudent heeft ze les gehad van in willekeurige volgorde Jarmo Hoogendijk, Ack van Rooijen, Eric Vloeimans, Ruud Breuls en Jan Oosthof. Ze is o.a. algemeen bestuurslid bij de Belangenvereniging BID.

Simon Rigter, Algemeen bestuurslid

Als zoon van saxofonist Bob Rigter groeide Simon op in een muzikaal milieu. Hij studeerde van 1989 tot 1996 aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag waar hij les kreeg van John Ruocco. Vervolgens studeerde hij bij Ferdinand Povel aan het Hilversums Conservatorium, waar hij in 1997 afstudeerde. Simon is leider van “The Simon Rigter Quartet”, co-leider van “The Ruud Breuls/Simon Rigter Quintet” en “Bop2B”, Simon is eerste tenor in “The Jazz Orchestra of the Concertgebouw”. Hij is improvisatie-, saxofoon-, en ensemble-docent aan het “Conservatorium van Amsterdam”. Simon is algemeen bestuurslid bij de belangenvereniging BID.

Robert Koemans, Algemeen bestuurslid

Na opgegroeid te zijn in Den Haag studeerde hij in 2017 cum laude af aan Codarts Rotterdam. Hij is zowel Pianist/componist/arrangeur en maakt deel uit van de aanstormende nieuwe garde jazzmusici en verdiende zijn sporen als side-man in verschillende hoeken van de Nederlandse jazz. Sommigen kennen hem als het muzikale brein achter het elfkoppige Coal Harbour. Hiermee toerde hij langs de Nederlandse podia en festivals met als slotstuk een uitvoering van het programma in orkestbezetting op het Amsterdamse Grachtenfestival. Hij is o.a. algemeen bestuurslid bij de Belangenvereniging BID.

foto’s op deze pagina door Ron Jenner

Scroll naar boven